Вопросы по теории JAR-PPL(A)
|
|
adzyga | Дата: Понедельник, 25.02.2013, 05:04 | Сообщение # 601 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Цитата (demid) Ну вот, пришел Алексей и всем кайф обломал. Оставил бы это молодым студентам отвечать Мне опять молчать в тряпочку?
|
|
| |
demid | Дата: Понедельник, 25.02.2013, 06:07 | Сообщение # 602 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Цитата (adzyga) Мне опять молчать в тряпочку? wacko Я и так знаю, что ты все это знаешь Пусть молодежь ответит, а ты их ответы потом исправишь
|
|
| |
demid | Дата: Пятница, 01.03.2013, 02:05 | Сообщение # 603 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Эх, молодежь пасует. Алексей, выручай
|
|
| |
adzyga | Дата: Пятница, 01.03.2013, 12:05 | Сообщение # 604 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| 2. A sudden and significant form of drag produced when an aircraft approaches the critical mach number is termed: a) wave drag. b) form drag. c) induced drag. d) profile drag. ========================
a) wave drag.
|
|
| |
adzyga | Дата: Пятница, 01.03.2013, 12:21 | Сообщение # 605 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| 4. One US gallon of avgas is equivalent to approximately: a) 4.5 litres, and weighs approximately 3.2 kilos. b) 3.7 litres, and weighs approximately 2.7 kilos. c) 1.2 imp. gallons, and weighs approximately 3.2 kilos. d) 0.75 imp. gallons, and weighs approximately 7.5 kilos. ===============================================
Близок к ответу вариант "b", но американский галлон равен 3.79 литра. Плотность avgas (а 0.72-0.73)
|
|
| |
adzyga | Дата: Пятница, 01.03.2013, 12:33 | Сообщение # 606 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| 5. Carburettor icing: a) is more likely at higher power settings. b) is most likely at ambient temperatures around -4C. c) can occur at ambient temperatures up to 38C. d) will not occur at ambient temperatures above 20C. ============================================
c) can occur at ambient temperatures up to 38C.
|
|
| |
demid | Дата: Понедельник, 04.03.2013, 01:50 | Сообщение # 607 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Все верно. Сразу видно руку мастера А что 2й вопрос про рулежки пропустил?
|
|
| |
adzyga | Дата: Понедельник, 04.03.2013, 04:31 | Сообщение # 608 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Цитата (demid) Все верно. Сразу видно руку мастера smile А что 2й вопрос про рулежки пропустил? Помню только как во время шестидневной войны огни ВПП в Каире (Алмаза) перед взлетом (ночью) на пять секунд включали, а Вы тут про какие-то рулежные огни ...
|
|
| |
demid | Дата: Понедельник, 04.03.2013, 06:04 | Сообщение # 609 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
|
|
|
| |
demid | Дата: Вторник, 05.03.2013, 08:29 | Сообщение # 610 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| 2. A directional indicator employs a: (a ) tied gyro that precesses due to rotation of the earth. (b ) tied gyro where the gyro axis is maintained at an angle normal to the horizon. (c ) space gyro and, unless corrected for latitude, will drift at a rate that increases with latitude. (d ) space gyro and, unless corrected for latitude, will drift at a rate that decreases with latitude.
Сообщение отредактировал demid - Вторник, 05.03.2013, 08:30 |
|
| |
demid | Дата: Вторник, 05.03.2013, 08:37 | Сообщение # 611 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| 3. If, after travelling 40nm on a heading of 046(m), an aircraft’s position is fixed as 4nm left of the track of 055(m) the new heading to parallel track would be: (a ) 052(m) and the drift has been 3 degrees left. (b ) 052(m) and the drift has been 3 degrees right. (c ) 058(m) and the drift has been 3 degrees left. (d ) 058(m) and the drift has been 3 degrees right.
4. If, after maintaining the desired track of 120(m) using a heading of 128(m) it was wisely decided to return to the destination due to weather, the appropriate initial heading would be: (a ) 308(m) (b ) 292(m) (c ) 300(m) (d ) 316(m)
Сообщение отредактировал demid - Вторник, 05.03.2013, 08:40 |
|
| |
adzyga | Дата: Четверг, 18.04.2013, 03:07 | Сообщение # 612 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| UP!
|
|
| |
demid | Дата: Понедельник, 22.04.2013, 03:14 | Сообщение # 613 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Звиняйте, но у меня пока вопросов новых нет. Что-то очередной выпуск журнала задерживается.
|
|
| |
demid | Дата: Вторник, 04.06.2013, 06:02 | Сообщение # 614 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| At an altitude of 5000 feet, the theoretical VHF range of a ground station at an elevation of 1000 feet is approximately: a ) 88 kilometers b ) 68 kilometers c ) 88 nautical miles d ) 68 nautical miles
|
|
| |
demid | Дата: Вторник, 04.06.2013, 07:18 | Сообщение # 615 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| The best power-off glide speed corresponds to the: a ) best lift-drag ration and increases with decreasing weight b ) best lift-drag ration and reduces with decreasing weight c ) lowest induced drag and increases with decreasing weight c ) lowest induced drag and reduces with decreasing weight
|
|
| |
adzyga | Дата: Вторник, 04.06.2013, 07:49 | Сообщение # 616 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| На второй и третий вопросы свои варианты ответов имею, но как и предупреждали ... молчу в тряпочку.
|
|
| |
demid | Дата: Вторник, 04.06.2013, 09:05 | Сообщение # 617 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Дадим молодым недельку подумать
|
|
| |
demid | Дата: Среда, 12.06.2013, 03:11 | Сообщение # 618 |
IV категория
Группа: Почётный пользователь
Сообщений: 707
Репутация: 246
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Ну давай, Алексей, покажи мастер-класс всем этим лентяям
|
|
| |
adzyga | Дата: Среда, 12.06.2013, 04:16 | Сообщение # 619 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Антон, я покажу его 17 .7
|
|
| |
adzyga | Дата: Среда, 17.07.2013, 05:32 | Сообщение # 620 |
I категория
Группа: Модераторы
Сообщений: 4250
Нарушения: 0%
Статус: Offline
| Цитата (demid) 2. A directional indicator employs a: (a ) tied gyro that precesses due to rotation of the earth. (b ) tied gyro where the gyro axis is maintained at an angle normal to the horizon. (c ) space gyro and, unless corrected for latitude, will drift at a rate that increases with latitude. (d ) space gyro and, unless corrected for latitude, will drift at a rate that decreases with latitude. (a ) tied gyro that precesses due to rotation of the earth.
|
|
| |